Nytt fra januar – fengseloppdrag, endring i prestasjoner, m.m.

Januar har bestått av mye planlegging av nye kommende funksjoner, og vi håper å få lansert noe av det i løpet av februar. Men det har ikke bare vært planlegging. Vi har også gjort noen mindre endringer:

Nytt oppdrag: Bryt ut fra fengsel
Vi håper å få på plass flere oppdrag i tiden fremover, og først ut er et oppdrag som går ut på å bryte ut spillere fra fengsel.

Første del av oppdraget går ut på å oppnå et bestemt wanted nivå, og hovedoppdraget er å bryte ut et bestemt antall spillere innen en gitt tid uten å komme i fengsel selv.

Og samtidig har ventetiden på hvor ofte man kan forsøke pokeroppdraget blitt halvert!

Prestasjon for drap av etterlyst spiller endret
Det har blitt en trend at folk etterlyser spillere som ikke har vært pålogget på lenge, for så å angripe og drepe dem for å oppnå denne prestasjonen.

Derfor har vi endret det slik at følgende kriterier må oppfylles for at prestasjonen blir oppnådd:

  1. Etterlysningen må være minst 24 timer gammel
  2. Offeret må være pålogget siste 7 dager

Status på oppdrag i toppen
Når man utfører et oppdrag vil statusen på oppdraget nå stå øverst på siden. Nå slipper du å trykke deg inn på oppdrag like mye som før!

Status for oppdrag

Håper disse endringene faller i smak! Vi trekker oss nå tilbake og fortsetter videre med nye funksjoner!

Posted in Nytt og endringer | 9 Comments

Godt nytt år og gratulerer med dagen!

Den 1. januar 2007 ble Kofradia, den gang kjent som StreetzMafia, lansert. Spillet fyller hele 5 år i dag!

Vi vil benytte anledningen til å ønske alle et riktig godt nytt år og gratulerer med dagen!

Den 21. august 2011 endret spillet navn til Kofradia. Alle ressursene på spillerne ble nullstilt, men forum og mye annen data på spillet ble urørt og spillets gang ble videreført.

Det har vært fem interessante år. Spillet har i stor grad blitt drevet fremover på hobbybasis, og det vi har fått til i løpet av de 5 årene er ganske utrolig!

I tiden fremover satser vi på å lansere nye funksjoner og utvidelser til eksisterende funksjoner. Vi har mange interessante idéer som vi ønsker å realisere, noe Mathias nylig var innom i et eget innlegg.

Vi har i stor grad lagt planer for det neste halvåret, og håper å imøtekomme disse planene. Vi omstrukturerer oss også for å legge mer til rette for en mer effektiv utvikling i tiden fremover.

I tillegg har vi gleden av å gi følgende oppdateringer i dag:

  • Poengpremien i lotto er økt
  • Capofamiglia og Sotto Capo kan nå gi ut kuler til Uomini d’onore i broderskap
  • Makspris på kuleauksjoner er fjernet
  • Det produseres nå flere kuler i døgnet
  • [left] og [right] BB-koden kan brukes med prosentverdier
  • Det er nå mer gunstig å eie garasjefirma (får større del av omsetningen)
Posted in Generelt | Kommentarer av

Kofradia – Fremover

Det har vært mye diskusjon rundt fremtiden på Kofradia, – så føler det egentlig var behov for en liten kunngjøring.

Dere spillere har vært litt frustrerte i det siste, og det skjønner vi godt. Ting har tatt tid, og lite har skjedd etter lansering. Vi har rett og slett sovnet litt, men det har gått opp for oss nå at vi må skjerpe oss!

Vi har derfor hatt en del møter nå (internt i Crewet), og gått gjennom mye. Blant annet:

  • Feilrapporteringer
  • Fokus fremover
  • Markedsføring
  • Generell koordinering
  • Nye funksjoner

Det står ganske mye på agendaen for neste år, men vi har ikke lyst å avsløre alt riktig enda. Her har dere noen stikkord:

  • Kampsenter
  • Organisert Ran
  • Oppdrag
  • Livvakter
  • Aksjer

Merk:   Det er ikke alle disse punktene som er bestemt enda, men noe av det ligger i planene og noe er allerede påbegynt.

Dette er heller ingen full liste over ting vi kommer til å jobbe med, men noe av det. Det er også en del andre ting som står høyt på prioritetslisten, endringer i eksisterende funksjoner og masse annet.

Vi driver også med en del omstruktureringer i Crewet for tiden. Dette for å få kartlagt og fordelt oppgaver og ansvarsområder fremover, – nettopp for å få mer struktur samt gjøre det lettere for utviklingens del.

Til slutt så vil jeg bare nevne at vi søker fortsatt en ekstra utvikler, og mer informasjon rundt det finner du her.

Vennlig hilsen
Ledelsen v/Mathias

Posted in Generelt | 3 Comments

Endringer i crewet

På bakgrunn av forrige blogginnlegg – der vi søkte etter Utvikler – så har vi innført en stilling til, Ressurs.

Ressurs vil være en som er behjelpelig med spørsmål som vi i Crewet måtta ha, komme med forslag til nye idèer, svare på Supporthenvendelser og noen småting til.

Følgende endringer er gjort i Crewet:

  • eriktm får en ny stilling som Utvikler.
  • Floyd får en ny stilling som Ressurs.
  • Intervence får en ny stilling som Ressurs.
  • Vega blir forfremmet til Moderator.
  • Slaskarn blir satt som skjult Moderator, frem til han er ferdig i militæret.

Samtidig trekker Nemesis seg som Administrator. Vi vil derfor takke for det han har gjort for StreetzMafia og Kofradia opp gjennom tiden.

Vennlig hilsen
Ledelsen v/Daniel

Posted in Crewet | 2 Comments

Vil du være med å utvikle Kofradia videre?

Er du interessert i å være med å programmere Kofradia? Har du erfaring med programmering i PHP? Da kan du være den vi søker!

Vi har mange ønsker om forandringer og videre utvikling for Kofradia. For å få til dette trenger vi flere på laget.

Verktøy vi bruker:

  • Git for versjonsføring av kildekode
  • Trac som oppfølgingsverktøy/oppgaver som må gjøres
  • MediaWiki for planlegging og dokumentasjon
  • IRC for kommunikasjon

Kofradia har:

  • Over 110 000 linjer og 3,2 millioner tegn med egenutviklet kode bestående av PHP, HTML, CSS og JavaScript
  • Mye objektorientert kode, selv om noe gammelt henger igjen
  • Stort potensiale

Vi kan per i dag ikke tilby stort mer enn erfaring hvis du ønsker å bli med på laget. Får vi Kofradia til å vokse vil det derimot åpne for andre muligheter.

Er du interessert? Send en e-post til henrik@kofradia.no og fortell kort om deg selv, hva du har av erfaring og hvorfor du ønsker å bli med.

Posted in Crewet, Generelt | 4 Comments