Kofradia.no - Kampen om broderskapet

Spillets integritet: Oppdrag » Game forum » Forum » Kofradia.no

Spillets integritet: Oppdrag

Game forum

#1 - 18. februar 2018 19:46:13 - Av Swift

Spillets integritet

Spillets integritet er noe som stadig har blitt satt spørsmål rundt. Det er viktig at det står sentralt i fremtidige avgjørelser når vi tenker utvikling, men aller først må vi rette opp eventuelle feil andre steder. Spillere har gang på gang snakket på godt og vondt om angrepsfunksjonen, firma, oppdrag, prestasjoner, rankbonus og rankefunksjonene. Disse er viktige deler som må diskuteres. Det er dermed enda viktigere at spillere engasjerer seg i diskusjonen og kommer med sine synspunkter. Fremover vil jeg ta opp disse temaene. Nå er det oppdrag som står for tur.

Oppdrag

Oppdragene slik de er nå er fryktelig ubalanserte. Når jeg sier ubalansert er det fort gjort å tenke bare på vanskelighetsgradene og når oppdragene er tilgjengelig uten å ha premiene i tankene. Likevel tenker jeg at vi må ta tak i alle tre av disse. Jeg kommer først til å ta for meg problemstillingen for hvert av oppdragene før jeg går videre til en mulig løsning. Når jeg sier "tilgjengelig oppdrag" mener jeg både den biten hvor man er avhengig av andre spillere og når du faktisk har muligheten til å starte oppdraget.

Pokeroppdrag

Utvilsomt spilleres største hodepine. Det er lett å bli frustrert etter et nederlag hvor utfallet ikke styres av egne ferdigheter. Likevel tror jeg mye av frustrasjonen ligger bak at man "sitter fast" på oppdraget, og ikke får kommet seg videre til andre oppdrag. Dessuten er premien laber i forhold til rankeoppdraget og også avhengig av andre spillere for å komme seg til del 2.

Rankeoppdrag

Det allmektige og hellige rankeoppdraget. Ikke nok med at det er passe enkelt, men det gir også desidert best premie. Rankeoppdraget er også det eneste oppdraget hvor en spiller ikke er helt avhengig av andre spillere.

Utbrytingoppdrag

Trolig det kjedeligste oppdraget. Samme vanskelighetsgrad og premie på alle nivåer. Avhengig av andre spillere på del 2.

Løsningsforslag

Premier og vanskelighetsgrader vises i bildet under. For referanse til nivåene, se bildet nederst i innlegget.

Under ser dere et oppsett på et løsningsforslag til oppdragssiden. Ved et slikt oppsett løser man tilgjengeligheten. Teksten forklarer hva det dreier seg om. Spør gjerne om noe er uklart. Merk også at det bare er et forslag. Kom gjerne med innvendinger.

Nivåer

Disse forslagene vil gjøre tilgjengeligheten for oppdrag mye bedre, samt balansere premiene og vanskelighetsgradene. I tillegg vil folk få mer ting å bruke penger på, skulle det være ønsket.

Diskutér og kom med innspill! Gjerne også nye forslag!

Love,
Swift
I can't breathe without you, but I have to.

#2 - 19. februar 2018 01:10:32 - Av Deaktivert [Mara Salvatrucha]

Sitat:Make Kofradia Great Again

#3 - 19. februar 2018 09:18:42 - Av Voyager [The Society]

Liker forslaget! :)

Noen som kan svare på hvor kjapt en slik løsning som dette vil komme ut i spillet om det blir godkjent?

Eventuelt frem til en slik løsning som dette er på plass, er det mulig å gjøre endringer på utbrytnings oppdrag slik det er i dag?
Tenker da den delen hvor man skal bryte ut spillere fra fengsel, et slikt oppdrag i dag er veldig vanskelig å få til dersom man er ny i spillet. Kunne det vært en ide å deaktivere dette oppdraget frem til det blir mer aktivitet i spillet?

#4 - 19. februar 2018 19:53:32 - Av SuperBunny [The Society]

Mener at 65% blir vel mye når man er alene med tanke på at du muligens ikke har noen til å bryte deg ut men det kan jo hende at det er bare jeg som tenker. Ellers ett bra forslag.

Lurer litt på hvordan dette funker med flere oppdrag samtidlig, kan man skaffe wanted for fengselsoppdrag samtidig som man gjør rankeoppdrag eller blir ett stoppet mens man prøver ett annet ? Og blir oppdraget delt opp i deler slik som nå eller må man klare alt på 30min?
"If he dies, he dies"
Gandalf to Trump - 2018

#5 - 19. februar 2018 22:54:26 - Av Swift

SuperBunny: Som du ser på bildet med oppsettet for oppdragssiden under pokeroppdrag, så står det at du ikke kan starte oppdrag ettersom et annet pågår. Den gule skriften du ser ved utbrytingoppdrag sier at det pågår og hvor lenge som gjenstår. Hovedforskjellen med dette oppsettet er bare at du har mulighet til å starte alle oppdrag når du enn vil, men at du ikke kan ha flere som pågår samtidig. Det vil fremdeles være oppdelt i del 1 og del 2, slik som nå, tenker jeg, men det er jo for all del mulig å endre på. Det jeg viser er bare et utkast fra en idé jeg har hatt.

Sist redigert av Swift 19. februar 2018 22:54:57

#6 - 20. februar 2018 02:45:56 - Av Tomas

Hvorfor?

#7 - 20. februar 2018 04:06:21 - Av Swift

Du må gjerne spesifisere, Tomas.

#8 - 20. februar 2018 06:09:32 - Av SuperBunny [The Society]

Skjønner at det var et utkast, ville bare vite hvordan du tenkte om de diverse tingene jeg lurte på.

Men lurer litt på det samme som Voyager, hvor vanskelig er det å få ordnet noe slikt? Er det noen som har tid til å gjøre det ?
"If he dies, he dies"
Gandalf to Trump - 2018

#9 - 20. februar 2018 11:52:55 - Av White

Nå er ikke jeg helt komforabel med koden til Kofradia enda, men om folk ønsker kan jeg begynne på det senere, så får jeg testet det ut, så er det opptil eier om det blir implimentert eller ikke?

#10 - 20. februar 2018 13:05:17 - Av Swift

SuperBunny: Håper i så fall du fikk svar! Angående hvor vanskelig det er å få ordnet og hvor lang tid det vil ta, tror jeg det vil være middels til overkommelig vanskelig og det vil nok ta en del timer. Uansett er det litt uaktuelt å diskutere akkurat det, ettersom det på ingen måte er bekreftet at vi skal ha et slikt oppsett.

White: Veldig bra at du ønsker å bidra! Derimot vil jeg heller foreslå at du tar for deg noe annet akkurat nå, ettersom det ikke er bekreftet at vi skal ha et slikt oppsett. Jeg skal likevel ikke stoppe deg, hvis du ønsker å teste det.

#11 - 20. februar 2018 13:30:11 - Av White

Var like mye min egen del som kofradia sin del.

Var det jeg i hovedsak tenkte på. Kan jo selvfølgelig ordne ting som MÅ fikses, men tenkte dette kunne være et artig sideprosjekt uavhengig om den gikk i permanent publiv eller ikke.

#12 - 25. februar 2018 18:00:00 - Av Minken [The Society]

Bedre om du setterpengepremiene omvendt. Da kan nye spillere komme lettere inn ispillet. Med prisene som erher inne i dag. Koster det en del for at man skal komme i gang.

Samtidig vil jeg si det utbrytings oppdrage er jo bare glemme med dagens aktivitet. Eventuelt sette det til bryt ut en Spiller.

Men beste har nok vert at man har satt opp et nytt oppdrag f.eks stjele tre biler a 15 min. Da er man totalt uavhengig av Andre.

#13 - 7. mars 2018 22:22:25 - Av Deaktivert [Mara Salvatrucha]

Legenden har talt og jeg er selvfølgelig helt enig!
Sitat:Make Kofradia Great Again

Sist redigert av Deaktivert 7. mars 2018 22:22:41